Du er her: Forside Sikkerhed

Sikkerhed

Få instruktion og prøvetur før du køber. Greenbike giver dig mulighed for 30 minutters instruktion og prøvetur.
Sikkerhed

Den hurtigste elektriske ladcykel

For at forebygge uheld får du altid grundig instruktion når du prøver en elektrisk ladcykel. Først i kørsel uden motor, og når du er klar starter vi på laveste trin med el.

De fleste bliver meget overrasket over hvor meget forskel der er på at køre ladcykel med og uden motor.

Når du bevæger dig rundt i trafikken, bliver dine medtrafikanter også overraskede over hvor hurtigt en ladcykel kan komme frem.

Når du er ny "chauffør" på en 3 hjulet ladcykel, anbefaler vi at du ikke kører hurtigere end max 15-20 km/t

Kører du på en 2 hjulet elektrisk ladcykel er det meget nemmere og mere cykelagtigt, og du vænner dig hurtigt til at overhale almindelige cyklister med 25 km/t. Du kommer også hurtigere rundt om hjørnerne. På en 3 hjulet ladcykel er du nødt til at køre noget langsommere rundt i sving, så du ikke vælter med børn, hund eller indkøbsposer.

Selvom du kommer for at prøve en 3 hjulet elladcykel, udfordrer vi dig altid til også at prøve en Cargobike Longtail Electric 2 hjulet ladcykel.

Den korte model har plads til 2 børn foran, men kan sagtens udstyres med en barnestol på bagagebæreren, og dermed bruges til transport af 3 mindre børn. Alternativt kan du vælge den lange 3 hjulede modelmed den lange kasse og plads til 3 børn.  Men den kræver tilvænning og er ikke egnet når der er trængsel på cykelstierne. På landet hvor der er plads til at komme frem er den derimod et fremragende alternativ til bil nr et eller to.

Køre du meget på grusveje, og dårlige "skæve" eller smalle cykelstier anbefaler vi de 2 hjulede elladcykler.

De har et kraftigt støttestativ, så børne selv kan kravle op og ned når cyklen holder stille.

Greenbike

Skriftlig besked via Greenbike.dk:
http://www.greenbike.dk/skriv-til-Greenbike

Facebook: http://www.facebook.com/greenbike.dk

Telefon:+ 45  40723836
Telefontid:  Ma til Fr 9.00-16.00

Læg besked og telefonnr på telefonsvarer, hvis vi ikke tager telefonen.
Vi ringer tilbage, hvis du lægger besked, men vi foretrækker, at du skriver en email.

SMS: Vi svarer ikke på sms

Skriftlige henvendelser skal ske på mail til.
mail@greenbike.dk

Vi forsøger at besvare mails inden for 3 arbejdsdage.

Service:

Har du brug for service, enten på vores værksted i Roskilde, eller hjemme hvor I bor, så skriv en mail.

Demonstration og afprøvning af cykler sker efter forudgående telefonisk aftale. Hvis vi laver en aftale om demonstration sætter vi en time af, hvor vi instruerer og er med på sidelinien for at sikre at du får ordentlig instruktion.
Vi har ikke butik med åbningstider. Vi har værksted, showroom og lager, og kører service over det meste af landet og i udlandet.

Vi anbefaler at prøve elcykler før du køber.

Kørsel i forbindelse med service faktureres med 9,95 kr pr. km incl arbejdstid, excl. moms (se nedenfor), med mindre andet er aftalt på forhånd, ved bestilling af service.

Ved service af flere cykler på samme adresse, betales kun for kørsel en gang.

Kørsel ved berettigede reklamationer faktureres ikke. Ved øvrig service i forbindelse med udbedring af en reklamation betales halv takst for transport.

Justering af gear og bremser betragtes ikke som en berettiget reklamation, men som en del af normal vedligeholdelse. Vejledning til dette gives gerne pr. telefon.

Service af dette kan normalt med fordel udføres af lokal cykelsmed. Vi rådgiver din cykelsmed telefonisk uden at tage penge for det, og vi leverer gerne reservedele til din lokale cykelsmed mod forudbetaling.

Pris for værksteds og servicetimer. 675 kr/time excl moms, med mindre andet er aftalt skriftligt på forhånd. Der tillægges moms til faktura

Der faktureres pr. påbegyndt kvarter.

Takster for levering eller afhentning af cykel i forbindelse med køb eller service:

Roskilde Kommune: 312,50 Kr

Øvrige Danmark: Kørsel i forbindelse med service og reperationer faktureres med 9,95 kr pr. km incl arbejdstid, excl. moms

Reklamationer:

Reklamation skal ske skriftligt på mail til mail@greenbike og kopi af den originale skal faktura vedlægges.

Herefter kontakter vi dig med henblik på vurdering af reklamation og aftale om hvad der videre skal ske.
Vi besvarer normalt skriftlige henvendelser inden for 3 hverdage.

Haster det er du velkommen til at ringe til os, når du har sendt en mail med beskrivelse af reklamationen.

Ønskes en reklamation besigtiget hos kunden opkræves depositum for kørsel før besøg.

Såfremt reklamation er berettiget refunderes depositum og fejl udbedres uden beregning for kunden.

Alternativt kan kunden vælge at bringe cyklen til vores værksted i Havdrup/Roskilde.

Mindre ting, fx. kaleche eller batteri sendes til os med Postnord, GLS eller andre.

Forsendelse af pakker til Greenbike

Du skal bede om sms advisering til 40723836 eller email advisering til mail@greenbike.dk når du sender pakken.
http://www.postnord.dk/erhverv/kob-og-bestil/kob-pakkeporto-online

Pakkepost:

Vi modtager også pakker på adressen

Greenbike Holding APS, Risbyholmvej 5, 4622 Havdrup

Sender du til posthuset, skal bede om sms advisering til 40723836 så vi ved at pakken er kommet,
eller email advisering til mail@greenbike.dk når du sender pakken.

Køb fx pakkeporto her:
https://portal.postnord.com/onlineporto/